دعا برای فرج از نیمه شعبان تا شب قدر
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 64
بازدید ماه : 438
بازدید کل : 10074
تعداد مطالب : 22
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

مهدویت
چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:, :: 20:32 ::  نويسنده : mory

بررسی راههای گسترش توجه به امام عصر(عج) و نزدیکی ظهور در جامعه

دعا برای فرج از نیمه شعبان تا شب قدر

دنیای پیچیده امروز با جذابیتها و مشغولیتهای خاص خودش ، بسیاری از ما انسانها را از امور مهم و ضروری غافل کرده و دچار روزمرگی نموده است ، یکی از این امور فوق العاده مهم که در متون اسلامی ما به کرات مورد اشاره قرار گرفته و بخش قابل توجهی از روایات اهل بیت(ع) را به خود اختصاص داده است ، امر ظهور امام زمان(عج) می باشد که عظمت و ضرورت آن کاملاً روشن است ، اما مع الاسف شاهدیم در سوطح مختلف جامعه حق این مطلب ادا نمی شود ، ایام مبارک نیمه شعبان که به لطف حق بطور عجیبی دلها به حقیقت مهدویت و ظهور توجه دارد بهترین فرصت فراهم می گردد تا این توجه  و شور و شعور مقدس به تمام طول سال گسترش یابد.

 

تجربه نشان داده است که  در طول تاریخ ، تبلیغات ، تذکرها و توجه دادنهای مکرر ، در جامعه بشری تاثیرات شگفتی را ایجاد کرده است و آن گاه که مسئله ای به خواست عمومی و باور مردمی تبدیل شده است بسرعت محقق گردیده و یا در مسیر تحقق آن گامهای بلندی برداشته شده است ، از این رو ما برآنیم تا در طی این مقاله راههای تبدیل توجه به مهدویت و نزدیکی ظهور  به خواستی عمومی را بررسی کنیم باشد که بتوانیم در راه نیل به این حقیقت مبارک قدمی برداریم.

 

راههای گسترش توجه به امام عصر(عج) و نزدیکی ظهور در جامعه :

 

1- استفاده از پناسیل عظیم رسانه های عمومی چون صدا و سیما ، خبرگزاریها ، سایتهای مطرح ، روزنامه ها

 

الف) گفتگو با مدیران رسانه های مذکور در صورت امکان و تشریح برنامه ، اهداف و ضرورت ها

 

ب) فعال کردن واسطه های مختلف برای تاثیرگذاری بر اصحاب رسانه ها و مدیران

 

ج) تماس تلفنی با دفاتر رسانه ها و ارائه درخواست

 

د) ارسال پیامک و ایمیل

 

2- گفتگو با سخنرانان مطرح و غیر مطرح و افراد ذی نفوذ و مداحان برای طرح بیشتر بحث ظهور و دعا برای فرج در منابر و سخنرانی ها و مداحی ها

 

3- گفتگو با مراکز آموزشی دولتی و غیردولتی چون دبیرستانها و دانشگاهها و مدارس راهنمایی و ابتدایی

 

4- تماس با مسئولان امکان عمومی چون مترو و اتوبوس های داخل شهری و شهرداری ها برای طرح بیشتر دعا برای فرج در جامعه

 

5- برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع مهدویت و ظهور در سطوح مختلف

 

6- گفتگو با مسئولان نهادهای فرهنگی چون سازمان تبلیغات ، وزارت ارشاد ، آموزش و پرورش و ...

 

7- صحبت با مسئولان برگزاری نمازجمعه ها

 

8- تکثیر و توزیع سخنرانی ها و مستندهایی با موضوع مهدویت و ظهور

 

9- از بین بردن ترس و شبهات برخی از عوام از ظهور ، از کثرت جنگها و کشتارها و از اینکه انسانهای گنهکار در زمان ظهور چنین و چنان خواهند شد.

 

10- تماس و گفتگو با کارگردانان و فیلم سازان در سطوح مختلف و تشویق آنها برای ساخت فیلم هایی با موضوع مهدویت و ظهور

 

11- صحبت با نویسندگان مطرح و غیرمطرح برای فعالیت بیشتر در این عرصه

 

12- ترویج دعاهای منتسب به امام زمان(عج) از هر راه ممکن

 

13- تشویق و تبلیغ به صدقه دادن برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج)

 

14- انتشار پیام ها و فرمایشات ولی امرمسلمین(مدظله) و مراجع عظام پیرامون توجه به ظهور و دعای به این امر شریف

 

15- برپایی دعاهای ندبه و توسل و زیارت آل یاسین

 

16- به راه انداختن کاروانهای جمکران و حضور در فضای معنوی این مکان مقدس و دعا برای ظهور آن حضرت

 

17- توجه دادن جامعه به ارتباط تحولات کنونی چون تحولات سوریه و عربستان با ظهور و نزدیکی این واقعه مبارک

 

18- تکثیر و توزیع فواید دعا برای تعجیل در فرج و آگاه و مشتاق کردن جامعه

 

19- انتشار زندگی نامه عاشقان و منتظران حقیقی امام زمان(عج) از صالحان و علمای گذشته تا شهدای دفاع مقدس

 

20- ترویج مهدویت و توجه به ظهور و دعا برای این امر مقدس در فضای مجازی به شیوه های گوناگون چون ارسال ایمیلهای گروهی ، به راه انداختن سایت و وبلاگ ، ارائه طراحی های جذاب ، حضور در چت روم ها

 

21- ارسال پیامکهای گروهی با موضوع دعا برای تعجیل در فرج

 

22- گرفتن چله های مناسب با ایام برای دعا برای فرج

 

23- تهیه تی شرتها تبلیغاتی با موضوع مهدویت و ظهور

 

24-  گرفتن ختم قرآن و ختم صلوات و تبلیغ آن در فضای مجازی و غیرمجازی

 

و دهها طرح دیگر ...

 

و اما نیمه شعبان امسال ...

 

با توجه به پیام نوروزی مقام معظم رهبری(مدظله) به دعای فرج و همچنین تأکیدات ایشان بر دعای همگانی و پیام های مراجع بزرگوار، مراسم التجاء و دعای همگانی در خیابانها برگزار می شود.

همچنین بر اساس اعلام آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد، راهپیمایی مهدوی در روز نیمه شعبان از مهدیه مشهد تا حرم رضوی و همچنین دسته های دعای همگانی از حرم حضرت معصومه تا جمکران برگزار خواهد شد.

این برنامه در راستای اطاعت امر مولا صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) (اکثروا الدعا بتعجیل الفرج ...) و کلام رئیس مذهب حقه تشیع حضرت امام صادق (علیه السلام) نسبت به دعای همگانی شیعیان برای تعجیل در امر فرج و همچنین پیام های مراجع بزرگوار شیعه به خصوص آیت الله صافی گلپایگانی مبنی بر (برنامه های گسترده ، فراگیر ، همگانی در جلوت برای دعای فرج) و آیت الله وحید خراسانی در این ماه شعبان برای دعای همگانی فرج و تأکید بر فراگیر شدن فرهنگ مهدویت به مدد مولا صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه) برگزار می شود.
بر اساس این گزارش؛ آیت الله صافی گلپایگانی با صدور پیامی به مناسبت حلول ماه شعبان تأکید کردند: "... این ماه شریف، فرصتی بسیار مناسب و عزیز و شکوهمند برای دعاء و طلب فرج آل محمد صلوات الله علیهم و درخواست تعجیل در ظهور و تحقّق وعده الهی به انبیاء عظام و همه ملل و امم، مخصوصاً مستضعفان و مشتاقان روزگار آن عدل جهانی و حکومت توحیدی اسلامی و تعظیم شعائر و احیاء امر اهل بیت علیهم السلام و اعلام حیات ولایی و برنامه‌های وسیع دعائی است.

سزاوار است در سراسر این ماه، یاد و ذکر فضایل اهل بیت علیهم السلام،و معالی مقامات و درجات عالیات ایشان از زبان‌ها نیفتد، و مجالس و محافل و سخنرانی‌ها همه را به سوی عوالم قرب و کمال معنوی سوق دهند. مخصوصاً در دعا برای تعجیل فرج حضرت بقیة الله مولانا المهدی علیه السلام در تمام این ماه، همگان؛ به طور فردی و همگانی، در خلوت و جلوت، اصرار و اهتمام ویژه داشته باشند...."

آیت الله وحید خراسانی نیز اخیرا در دیدار جمعی از جوانان و خادمین عاشورای فاطمی مشهد مقدس برکات کار آنان را برشمردند و به همگان توصیه کردند که قرآن را بخوانند و به امام زمان(عج) هدیه کنند. سپس معظم له سفارش اکید نمودند که شب نیمه شعبان ساعت 11 شب همگی دست به دعا برداشته، دعای فرج را زمزمه کنند.

ایشان در این جلسه تأکید کردند:  "... اگر امسال این توفیق حاصل بشود، شب نیمه شعبان، ساعت 11، سرتاسر این مملکت دست به دعا بردارد که ان شاء الله خواهد شد و این سنت هر ساله در این مملکت اجرا می شود، در آن ساعت زنها، مردها، کوچک و بزرگ، عالم و جاهل دست به دعا بردارد، آن دعا با نفس بندگان گمنام خدا به درگاه خدا به اجابت برسد، فرج آن حضرت نزدیک شود و به حول و قوه خدا همه مشکلات دین و دنیای مردم به برکت عنایت او حل می شود.


برنامه دسته های التجا و دعای همگانی نیمه شعبان

با توجه به اینکه شب نیمه شعبان برنامه هایی در این زمینه برقرار می باشد مثل دعای همگانی 11 شب ، برنامه دسته های التجا و دعای همگانی برگرفته از احادیث اهل بیت(ع) و پیام آیت الله صافی از عصر روز نیمه شعبان تا هنگام اذان مغرب که مصادف است با شب جمعه برقرار خواهد بود. هر مسجد ، هیئت ،حسینیه و ... همانطور که در محرم و فاطمیه دسته هایی راه می اندازند، در نیمه شعبان نیز با همان دسته ها همراه با پرچم های رنگی ، شاد و مزین به نام مولا صاحب الزمان عج و ... عصر روز نیمه شعبان (15 تیر 1391 شمسی)  از محل خویش بیرون آمده و تا هنگام اذان مغرب در همان خیابانهایی که در ایام محرم و عاشورا مراسمشان را برگزار می کنند، برنامه نیمه شعبان را اجرا کنند.

 

 

 

 

 

 

دعا و درخواست ، یکی از قواعد اصلی ظهور

 

(چکیده سخنرانی استاد پناهیان ، مهدیه تهران ، تابستان 90) :

 

علاوه بر اینکه رفتار و احساس و ایمان ما در نزدیک شدن ظهور تأثیرگذار است، دعای ما هم در امر فرج مؤثر است. ظهور و خروج حضرت موسی(ع) برای نجات بنی اسرائیل 170 سال جلو افتاد، به‌خاطر اینکه بنی‌اسرائیل برای این امر مهم، 40 روز دعا و تضرع کرده و ضجه زدند

 

امام صادق(ع) هم به ما فرموده‌اند: اگر شما نیز همین‌طور برای ظهور حضرت دعا کنید، فرج نزدیک شده و محقق خواهد شد.

 

می‌توان گفت شیعه در طول تاریخ هیچ‌گاه اینقدر دعای ندبه نمی‌خوانده و این می‌تواند یک علامت باشد.

 

یکی از این قواعد اینست که رفتار و احساسات ما در زمان ظهور تأثیر گذار است و لذا بر اساس آن می‌توان در مورد زمان ظهور اظهار نظر کرد. اگر احساسات و علاقۀ به حضرت اوج بگیرد می‌توان گفت ظهور نزدیک است  .

 

دعا و گریه‌های ما در فراغ حضرت، هنوز به حد کافی نرسیده است

 

• از سوی دیگر، علاقه و احساسات ما نسبت به حضرت هنوز آنچنان که باید باشد نیست، چرا که الآن بدون حضرت خیلی راحت داریم زندگی می‌کنیم و کمبودی هم احساس نمی‌کنیم! آیا ما می‌توانیم راجع به حضرت بگوییم: «بی همگان به سر شود، بی تو به سر نمی‌شود»؟

 

• البته اینکه موج اصیل توجه به حضرت در جامعه افزایش پیدا کرده است جای تقدیر دارد، ولی باید گفت این توجه و علاقه و احساسات نسبت به حضرت، اصلاً کافی نیست. این عشق و ارادتی که الآن در جامعۀ ما و بین جوانان ما نسبت به حضرت موجود است بسیار قابل تقدیر است و نسبت به گذشته هم افزایش پیدا کرده است اما هنوز کم است. علاقه‌مندان به حضرت باید علاقه و محبت خود به حضرت را به شدت افزایش دهند.

 

• اگر واقعاً عشق و ارادت ما به حضرت افزایش پیدا کند، چرا خداوند باید امر فرج را به تأخیر بیندازد؟ اگر واقعاً دعای مضطرانۀ ما برای ظهور حضرت افزایش پیدا کند، چرا خداوند باید به این دل‌های مشتاق، پاسخ ندهد؟

 

• از امام صادق(ع) نقل شده است که آنقدر برای مهدی نازنینشان اشک ریختند و مناجات کردند که اطرافیان حضرت متعجب ‌شدند و ‌پرسیدند: «در فراغ چه کسی این‌گونه گریه می‌کنید؟!» با وجود اینکه ایشان خودشان امام بودند و هنوز حضرت صاحب الزمان(ع) به دنیا نیامده بودند، اینقدر برای ایشان گریه می‌کردند و امام زمان را با لفظ «سیدی» خطاب قرار می‌دادند و می‌فرمودند: «سَیِّدِی غَیْبَتُکَ نَفَتْ رُقَادِی وَ ضَیَّقَتْ عَلَیَّ مِهَادِی وَ أَسَرَتْ مِنِّی رَاحَةَ فُؤَادِی»(غیبت طوسی/167)

 

کسی که خودش را آدم حساب نمی‌کند، طبیعتاً برای فرج هم دعا نمی‌کند و اگر هم دعا کند خیلی جدّی دعا نمی‌کند. می‌گوید: «مگر من می‌توانم فرج آقا را جلو بیندازم!» اصلاً باور نمی‌کند که این دعای او در عالم تأثیر دارد. این‌گونه افراد، معمولاً به همین دلیل، برای دیگران هم دعا نمی‌کنند.

 

• وقتی خداوند به ما دستور داده است که برای تعجیل در فرج دعا کنیم، به تعبیری از ما پرسیده است که: «نظر شما دربارۀ ظهور چیست؟» در زمان انتخابات، همۀ ما دیده‌ایم که چه تبلیغاتی صورت می‌گیرد برای اینکه به مردم گفته شود: حتی یک رأی شما هم مؤثر است و هر کس به اندازۀ خودش تأثیرگذار خواهد بود. رأی و نظر تک تک ما در مورد ظهور بسیار تعیین‌کننده است.

 

http://rajanews.com/detail.asp?id=92760

 

طرح ختم قرآن و صلوات و دعای برای فرج از نیمه شعبان تا شبهای قدر

 

با توجه به مقدمات فوق و ضرورت و اثرات مراسم همگانی دعا برای فرج ، گروه مبشران ظهور در نظر دارد تا از شب نیمه شعبان که خود شب قدری مسلم است تا شبهای قدر و ایام مبارک ماه مبارک رمضان که بهار قرآن و میهمانی خداوند ذوالجلال و الاکرام است طرح دعای همگانی برای تعجیل در فرج مولا صاحب الزمان(عج) را برگزار نماید. در این طرح هر یک از دوستان از لینک مربوطه به تعداد دلخواه از جزء های قرآن کریم انتخاب کرده و در طی یک هفته آن را تلاوت می نماید ،  همچنانکه عرض شد این طرح به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) و پیروزی انقلاب ملتهای مسلمان برگزار می گردد.

 

 

انتخاب جزء قرآن در لینک زیر :

 

http://u313.ir/index.php?option=com_rsform&Itemid=96

 

 

برگرفته از سایت مبشران ظهور

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب